Inte längre främmande land

Bild 2013-06-17 kl. 13.49 #3Idag är det graduation-day. Idag cyklar jag till skolan för sista gången. Vi ska presentera vår online-tidning som vi alla jobbat hårt för att skapa, vi ska dricka skumppa och vi ska krama om varandra och tillsammans enas om vilket fantastiskt jobb vi gjorde. Idag är det min sista dag på Hogeschool Utrecht och jag har en blommig klänning på mig. Bortsett från att vi knappast kommer att sjunga “Den Blomstertid Nu Kommer” så känns det ungefär precis likadant som en skolavslutning hemma. Pirr i magen. Efter idag har jag sommarlov ända fram tills att jag börjar jobba i juli. Efter idag har jag bara en dag kvar här i Nederländerna. Den ska jag spendera med de bästa människorna jag vet här i (inte längre så) främmande land. Skål på den saken!

Leave a Reply

