Från kaos till ordning

IMG_2924Den första bilden är tagen på luciadagen, den 13 december 2014, när vi flyttade in. Den andra bilden togs exakt en månad senare. 

Det senaste året har mitt intresse för inredning vuxit sig allt större. Det började med att ett och annat kuddfodral nästlade sig in i mitt medvetande. Det följdes av färggranna snittblommor, oändligt många ljusstakar och robusta träbord. Min shoppinghunger har de senaste månaderna mättats med just dylika ting.

I min förra lägenhet fanns det inte riktigt plats för stora drömmar och visioner. I teorin ja, men i praktiken nej. Tjugo kvadratmeter fyller man ganska snabbt. Men nu, när jag och Lucas flyttat ihop, finns det mitt i allt en hel del utrymme att fylla. Gillar att vi båda två är så ovana vid att bo i mer än ett rum att det därför känns lyxigt att ropa “jag hör inte vad du säger, jag är i det andra rummet!”

Därför tror jag att det finns en viss risk för att den här bloggen kommer att fyllas med inredningsstilleben, hemma-fixar-projekt och vintagefynd. Och så ett och annat kuddfodral förstås.

Leave a comment